تبلیغات چیست؟ ۵ نکته مهم انتخاب مدل تبلیغات

تبلیغات چیست؟ 5 نکته مهم انتخاب مدل تبلیغات

تبلیغات چیست؟ ۵ نکته مهم انتخاب مدل تبلیغات

اگر شما صاحب کسب و کاری می باشد قطعا برای رشد کسب و کارتان از انواع روش های تبلیغاتی استفاده کرده اید و یا انواع مختلف انها را در سطح شهر و یا فضای مجازی دیده اید. در این مقاله قراره موارد زیر را بررسی کنیم:

  • تعریف
  • انواع تبلیغات
  • چرا باید از تبلیغ و رسانه استفاده کنیم؟
  • مزایای تبلیغ خوب
  • بهترین شرکت تبلیغاتی

تبلیغات تکنیک‌ها و شیوه‌هایی است که برای رساندن محصولات، خدمات، نظرات یا دلایلی به اطلاع عموم می‌رسد تا مردم را متقاعد کند که به روشی خاص نسبت به آنچه تبلیغ می‌شود واکنش نشان دهند. علاوه بر تبلیغ کالاها برای فروش، از روش های تبلیغاتی برای تشویق مردم به رانندگی ایمن، حمایت از موسسات خیریه مختلف، رای دادن به نامزدهای سیاسی و غیره استفاده می شود.

این روش شرکت ها را قادر می سازد تا محصولات و خدمات خود را در معرض دید عموم قرار دهند. انواع مختلفی از رسانه های تبلیغاتی وجود دارد ، از بیلبورد ، عرشه پل ، استرابورد، بروشور و کارت ویزیت گرفته تا نمایش آنلاین و بنر ها و استیکرها در پخش تلویزیون و رادیو. در عصر دیجیتال امروز، این صنعت همچنین عموم مردم را در پلتفرم های آنلاین مانند لینکدین، فیس بوک، اینستاگرام، شهر تبلیغات ، پینترست و یوتیوب درگیر می کند. تبلیغ با هدف اصلی:

  • ایجاد درآمد برای شرکت های بزرگ یا کوچک.
  • افزایش آگاهی از برند برای اطمینان از ماندگاری محصولات در ذهن مصرف کنندگان.
  • ترغیب مردم به حمایت از مأموریت های سازمان های غیرانتفاعی، سازمان های دولتی و غیر دولتی، احزاب سیاسی، وابستگی های مذهبی و غیره.

تبلیغ در رسانه های مختلف توسعه یافته است. شاید ابتدایی ترین آنها روزنامه بود که به تبلیغ کنندگان تیراژهای بزرگ، خوانندگانی نزدیک به محل کار تبلیغ کننده و فرصتی برای تغییر آگهی های خود به طور مکرر و منظم ارائه می داد. مجلات، رسانه چاپ دیگر، ممکن است مورد علاقه عمومی باشند یا ممکن است مخاطبان خاصی را هدف قرار دهند (مانند افرادی که علاقه مند به ورزش یا کامپیوتر یا ادبیات هستند) و به دنبال کنندگان محصولات مورد علاقه خاص این افراد ارائه می دهند.

بسیاری از مجلات ملی، نسخه‌های منطقه‌ای را منتشر می‌کنند که امکان هدفمندی بیشتر را فراهم می‌کند. در کشورهای صنعتی غرب تلویزیون و رادیو به فراگیرترین رسانه تبدیل شدند. اگرچه در برخی از کشورها رادیو و تلویزیون دولتی هستند و هیچگونه تبلیغاتی را نمی پذیرند، در برخی دیگر کشور ها تبلیغ کنندگان می توانند زمان کوتاهی معمولا حدود یک دقیقه یا کمتر را خریداری کنند. نقاط تبلیغاتی پر طرفدار معمولا بین یا در طول برنامه های خاص مانند سریال ها، فیلم های سینمایی، مسابقات ورزشی و … پخش می شود.

زمان پخش تبلیغ گاهی توسط تبلیغ کننده مشخص می شود و گاهی به پخش کننده واگذار می شود. برای تبلیغ‌کنندگان، مهم‌ترین ویژگی در مورد یک برنامه تلویزیونی یا رادیویی، اندازه و ترکیب نوع مخاطبان آن است. تعداد مخاطب میزان پولی را که پخش‌کننده می‌تواند از یک تبلیغ‌کننده دریافت کند، تعیین می‌کند، و ترکیب مخاطب، انتخاب تبلیغ‌کننده را تعیین می‌کند که چه زمانی باید یک پیام خاص، که برای قشر خاصی از مردم باشد، اجرا شود.

برای اثربخشی بیشتر یک تبلیغ ، تولید و قرار دادن آن باید بر اساس شناخت عموم بازار هدف و مشتریان بازار و استفاده ماهرانه از رسانه باشد. آژانس های تبلیغاتی کمپین های پیچیده و حرفه ای را سازماندهی می کنند که استراتژی های استفاده از رسانه ها بر اساس تحقیق در مورد رفتار مصرف کننده و تجزیه و تحلیل جمعیت شناختی منطقه بازار است. خلاقیت در تولید پیام‌ها و شعارها را با زمان‌بندی و قرار دادن دقیق ترکیب می‌کند، به طوری که پیام‌ها توسط افرادی که تبلیغ‌کننده بیشتر می‌خواهد به آنها مراجعه کند دیده می‌شود و بر روی آنها تأثیر می‌گذارد.

با توجه به یک بودجه ثابت، تبلیغ‌کنندگان با یک انتخاب اساسی روبرو هستند: آنها می‌توانند پیام خود را به میزان کمتری توسط افراد زیادی ببینند یا بشنوند یا بصورت هدفمند افراد کمتری بارها آن را ببینند. این و سایر تصمیمات استراتژیک با توجه به آزمایشات اثربخشی کمپین های تبلیغاتی اتخاذ می شوند.

هیچ شکی در مورد قدرت رسانه ها برای اطلاع رسانی به مصرف کنندگان از محصولات و خدمات و یا اطلاع رسانی برای برند موجود وجود ندارد. در یک اقتصاد بازار آزاد، تبلیغ موثر برای بقای شرکت ضروری است، زیرا بدون استفاده از یکی از روش های تبلیغاتی بعید است که مصرف کنندگان  محصول شما را بخرند. در انتقاد از روش های تبلیغاتی این بحث مطرح شده است که مصرف کننده باید هزینه تبلیغات را در قالب قیمت های بالاتر برای کالاها بپردازد. در مقابل این نکته، استدلال می‌شود که تبلیغ کالاها را قادر می‌سازد تا به بازار انبوه عرضه شوند و در نتیجه قیمت‌ها را پایین بیاورند.

همچنین این بحث مطرح است که هزینه کمپین های تبلیغاتی بزرگ به گونه ای است که تعداد کمی از شرکت ها می توانند آنها را بپردازند، بنابراین به این شرکت ها کمک می کند تا بر بازار تسلط پیدا کنند. از سوی دیگر، در حالی که شرکت‌های کوچک‌تر ممکن است نتوانند با شرکت‌های بزرگ‌تر در سطح ملی رقابت کنند، تبلیغ در سطح محلی یا آنلاین به آنها امکان می‌دهد تا خود را حفظ کنند.

سایر رسانه های تبلیغاتی شامل پست مستقیم است که می تواند جذابیت بسیار دقیق و شخصی ایجاد کند. بیلبوردها و پوسترها ، حمل و نقل مانند اتوبوس و مترو، که می تواند به میلیون ها کاربر سیستم های حمل و نقل انبوه برسد . و رسانه های متفرقه، از جمله نمایشگرهای فروشنده و اقلام تبلیغاتی مانند کتاب یا تقویم.

از چه روش هایی برای تبلیغات استفاده کنیم؟

از چه روش هایی برای تبلیغات استفاده کنیم؟

برای شناساندن محصولات و خدمات و یا برند خود به مشتریان می توان از روش های مختلف تبلیغ استفاده کرد. این روش ها در دو دسته بندی کلی محیطی ( آفلاین) و آنلاین تقسیم می شوند که در ادامه بیشتر با این روش ها و انواع آن آشنا می شویم و به برسی آنها می پردازیم:

تبلیغ محیطی یا در فضای باز عبارت است از انتشار عمومی محصولات و خدمات یک کسب و کار برای جلب توجه مصرف کنندگان زمانی که در فضای باز هستند.  همچنین به عنوان رسانه خارج از خانه (OOH) شناخته می شود. این یک استراتژی موثر است که سازمان ها برای بازاریابی کسب و کار خود به مشتریان موجود و بالقوه استفاده می کنند. در حالی که اشکال مختلفی از تبلیغ در فضای باز وجود دارد، استفاده از رسانه های فضای باز مناسب و استراتژیک بودن در هنگام انجام یک کمپین تبلیغاتی در فضای باز برای دستیابی به اهداف خود در زمان واقعی ضروری است.

طیف ابزار و رسانه ها در این روش تبلیغاتی بسیار گسترده است اما از مهمترین رسانه ها در این بخش می توان به بیلبوردها، عرشه پل ها، استرابورد،لمپوست،لایت باکس،سازه‌های بادی،پنل شیشه‌ای CLB،مبلمان شهری( ایستگاههای اتوبوس، پارک ها و …)، ترانزیت که شامل( روی بدنه وسایل نقلیه مثل اتوبوس، قطار مسافربری، تاکسی، مترو، فرودگاه، ترمینال و غیره)، دیواره نگاری ساختمانی و … اشاره کرد.

پلتفرم “شهر تبلیغات” بزرگترین و جامع ترین مرجع در زمینه خدمات مربوط به تبلیغ می باشد که رسانه های تبلیغاتی متعددی را ارائه می دهد که متناسب با کمپین های محیطی (فضای باز) شما باشد. چه بخواهید آگاهی از برند ایجاد کنید، به مشتریان جدید دست یابید و  فروش ایجاد کنید، ما بهترین انتخاب برای شما هستیم. خدمات پلتفرم ما می تواند تمام نیازهای کسب و کار شما را برطرف کند و به شما در دستیابی به اهداف خود در زمان کوتاه کمک کند.

  • آنلاین

امروزه با توجه به رشد روز افزون فضای مجازی و همچنین شبکه های اجتماعی مختلف که باعث تعامل بیشتر افراد جامعه با یکدیگر شده است، استفاده از روش های تبلیغاتی آنلاین گسترش پیدا کرده است. تبلیغات آنلاین یک استراتژی بازاریابی است که شامل استفاده از اینترنت به عنوان یک رسانه برای به دست آوردن ترافیک وب سایت و هدف قرار دادن و ارائه پیام های بازاریابی به مشتریان مناسب است.

متأسفانه، تعریف ساده از این روش این روزها به خوبی به ما کمک نمی کند، زیرا این صنعت به شاخه های متعددی تبدیل شده است. از این گذشته، بازاریابی محتوا، بازاریابی ایمیلی،شبکه های اجتماعی(سوشیال مدیا) وب سایت‌ها نیز می‌توانند «ابزارهایی برای ترویج محصولات و خدمات» در نظر گرفته شوند. و با این حال، آنها ” Online advertising ” در نظر گرفته نمی شوند، بلکه شاخه های بازاریابی هستند.

اولین تبلیغ آنلاین در سال ۱۹۹۴ منتشر شد و همه چیز را تغییر داد. تا آن زمان، بسیاری مطمئن نبودند که از اینترنت چه استفاده ای بکنند. به عنوان یک فناوری که در ابتدا برای تحقیقات دانشگاهی و نظامی توسعه یافت، اینترنت اوایل دهه ۹۰ هنوز همگانی نشده بود اما مطمئناً نویدبخش بود. زمانی که Hotwired اولین تبلیغ آنلاین (برای AT&T) را منتشر کرد، اینترنت ناگهان حس تجارت را پیدا کرد.

به هر شکلی، تبلیغات آنلاین به سوخت بزرگترین پایگاه داده دانش، شبکه و مرکز سرگرمی تبدیل شده است که بشر تا کنون دیده است.

در مقایسه با رسانه های سنتی، رسانه های آنلاین شامل یکسری مزایایی می باشند.

  • ارزان تر هستند.
  • ردیابی راحت تر
  • قادر به دستیابی به مخاطبان گسترده تر است.

Online advertising  از طریق ترکیبی از فناوری، داده ها و استراتژی برای ارائه تبلیغی هدفمند به مشتریان بالقوه عمل می کند. این فرآیند با تعیین اهداف روشن برای کمپین های تبلیغاتی خود از جمله افزایش آگاهی از برند یا افزایش فروش آغاز می شود.

پلتفرم‌هایی مانند Google Ads، Meta Ads Manager و Amazon Ads، اطلاعات دقیقی را در مورد کاربران خود از جمله علایق، موقعیت جغرافیایی و رفتار مرور جمع‌آوری می‌کنند. بر اساس این اطلاعات، تبلیغ کنندگان مخاطبان هدف خود را شناسایی می کنند. سپس تیم‌های خلاق، محتوای تبلیغاتی جذاب و مرتبط، از جمله تصاویر، ویدیوها و متن، متناسب با اولویت‌ها و نیازهای مخاطب را توسعه می‌دهند.

پس از پخش انتشار محتوای تبلیغاتی در پلتفرم‌های انتخابی برای مخاطبان هدف نمایش داده می‌شوند. در طول کمپین، تبلیغ‌کنندگان عملکرد خود را با استفاده از ابزارهای تحلیلی، ردیابی معیارهایی مانند نمایش‌ها، کلیک‌ها، تبدیل‌ها و بازگشت سرمایه (ROI) نظارت می‌کنند. بر اساس این بینش، آنها برنامه ریزی هایی را برای بهینه سازی اثربخشی کمپین های خود انجام می دهند.

 

چرا تبلیغات مهم هستند؟

چرا تبلیغات مهم هستند؟

تبلیغ یک روش تضمینی برای دستیابی به مخاطب است. با ایجاد یک تبلیغ جذاب و صرف هزینه کافی برای دستیابی به کاربران هدف می توانند تأثیر فوری بر کسب و کار داشته باشند. این اثر را می توان در بهبود کسب و کار یا افزایش شناخت برند، در میان بسیاری از معیارهای مختلف مشاهده کرد. یک استراتژی خوب معمولاً شامل یک KPI برای اندازه‌گیری این تأثیر است.

فروش کالا و خدمات همیشه نیاز به تبلیغ کردن و معرفی دارد. با توجه به رقابت تنگاتنگی که روز به روز بین فروشندگان ببیشتر می شود، نیاز به تبلیغ  بیشتر از قبل احساس می گردد. این حوزه بسیار گسترده است از جمله تبلیغات محیطی و آنلاین، که هر کدام زیرشاخه های مانند بیلبورد دارند. بیایید در ادامه یک نگاهی آمار بیندازیم:

  • بیلبوردها گاهی ۸۰% از تبلیغ تلویزیونی و رسانه های دیگر ارزانتر است.
  • بیش از ۷۰ درصد مردم پس از افتادن نگاهشان به یک تبلیغ نا خودآگاه پیام آن را نیز میخوانند.
  • بیش از ۵۶ درصد مردم پس از دیدن یک تبلیغ جالب آن را برای دیگران نیز بازگو میکنند.
  • در سال ۲۰۲۴ با توجه به رشد این صنعت، به رشد ۸۰۰ میلیارد دلار میرسد.
  • سهم خاورمیانه از این صنعت حدود ۷ میلیارد دلار بوده است.
  • بیش از نیمی از کسانی که بیلبورد ها را نگاه میکنند بیش از ۱۸ سال سن دارند!
  • ۵۸% از مردم درباره رویدادی که علاقه مند به شرکت در آن بودند مطلع شدند.
  • بیش از ۵۸% از افراد درباره رستوران یا فروشگاهی که قبل از اینکه به آن مراجعه کردند اطلاعات کسب کردند.
  • بیش از ۵۶% درباره بیلبورد و یا تبلیغی که بامزه بوده با دیگران هم صحبت کرده اند.
  • به خاطر سپردن یک آدرس سایت(۲۸%) یا شماره تلفن(۲۶%) یا اسم یک شرکت یا برند(۶۸%)
  • اغلب ۷۲% از کسانی که بیلبوردی را میبینند در راه خانه خرید میکنند.
  • ۶۸% تصمیم برای خرید یک کالا را در اتومبیل میگیرند.پس تبلیغ در خیابان ها میتواند مشتریان را به سمت شما هدایت کند.
  • ۳۸% تصمیم میگیرند به فروشگاهی که در بیلبورد دیده اند سر بزنند.
  • ۲۴% ترغیب به بازدید از یک فروشگاه شده اند، آن هم پس از دیدن بیلبورد تبلیغاتی آن فروشگاه.
  • ۳۲% به فروشگاهی که تبلیغ آن را دیده اند سر زده اند.
  • بیش از نیمی از افرادی که بیلبورد ها را میبینند اطلاعات کاملی درباره محصول و فروشگاه به دست می آورند.
  • ۲۴% هم پس از دیدن بیلبورد ها بلافاصله به فروشگاه آن مراجعه میکنند.( این آمار معمولا در بزرگراههای بین شهری برای رستوران ها و یا استراحتگاه ها بیشتر است)

در پایان این مقاله امیدواریم مطالبی که ارائه شد بتواند پاسخگوی بخشی از سوالات شما عزیزان باشد. برای شروع ، ادامه و رشد هر کسب و کاری شما نیازمند دو مورد هستید: تبلیغ و مشاوره . پس برای بهره مندی از هرکدام از این موارد می توانید روی ما حساب کنید. ما اینجا هستیم که به رشد شما کمک کنیم.


پلتفرم “شهر تبلیغات” بزرگترین و جامع ترین مرجع در زمینه خدمات مربوط به تبلیغات می باشد.

ما در هلدینگ شهر جاب علاوه براینکه به عنوان یک شرکت تبلیغاتی با نام شهر تبلیغات تمامی و انواع خدمات تبلیغاتی شما (آنلاین و محیطی ) را با بهترین کیفیت انجام می دهیم، اگر علاقمند و خواستار کارهای حرفه ای تر باشید، می توانیم مشاوره های تخصصی کسب و کار و کوچینگ حرفه ای هم برای شما با بالاترین سطح کیفیت انجام دهیم.

در این پلتفرم جناب مهندس رضا خلجی و تیم جوان و متخصص ایشان به عنوان یک مشاوره کسب و کار در خراسان رضوی مشهد و نیشابور در کنار شما خواهند بود تا با مشاوره های حضوری یا مجازی کسب و کار و تبلیغات، مسیر موفقت را سریع تر و دقیق تر طی کنید و هزینه کمتری در این مسیر پرداخت کنید.

پلتفرم شهرتبلیغات واسط بین تبلیغ دهندگان و دارندگان فضایی تبلیغاتی است که تبلیغ دهندگان میتوانند بهترین انتخاب را خود از طریق بررسی قیمت ها و شرایط داشته باشند و یا از بخش مشاوره با کارشناسان حرفه ای ما استفاده کنند. صفر تا صد مراحل به صورت حرفه ای برای کسب و کارهای مختلف انجام می شود. مشاوره های کسب و کار و مشاوره شغلی و مشاوره سرمایه گذاری همه و همه در شهرتبلیغات توسط کارشناسان خبره اقتصادی و فناوری انجام و پشتیبانی می شود.

شهر تبلیغات یک پلتفرم یکپارچه فضاهای تبلیغات محیطی و آنلاین سراسر کشور است که با ارائه انواع مختلف مشاوره تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محتوای بصری و متنی مورد نیاز کسب و کار شما را از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و بقیه روش های تبلیغ آنلاین و محیطی و با استفاده از ابزارهای نوین دیجیتال مارکتینگ و هوش مصنوعی آماده کمک به کسب و کار شما برای افزایش و چند برابر شدن درآمد شما هستیم.

یکی از خدماتی که ما به مشتریان خود عرضه میکنیم تا با رشد چند برابری درامد مواجه شوند ، طراحی سایت های حرفه ای فروشگاهی و معرفی ادمین های حرفه ای جوان و خلاق پیج های اینستاگرام و سوشیال مدیا برای مشاغل مختلف است.

 

مهندس رضا دهنو خلجی مدرس دوره های مدیریت حرفه ای کسب و کار مهندس محمد رضا دهنو خلجی

بنیانگذار و مدیر عامل هلدینگ شهرجاب و پلتفرم کسب و کار شهر تبلیغات

بیش از ۱۵ سال تلاش و فعالیت شبانه‌ روزی و کسب دانش مستمر در عرصه‌های مختلف اجرایی، علمی و اقتصادی

مشاور کسب و کار در مشهد

مشاور کسب و کار در نیشابور

مهندس رضا خلجی مدیر عامل هلدینگ شهرتبلیغات و همچنین ارائه خدمات کوچینگ، آموزش، مشاوره و منتورینگ به بیش از ۳۰۰۰ هزار کارآفرینی، سرمایه‌گذاری، شرکت دانش‌ بنیان و سایر بنگاه‌های اقتصادی در ایران در حوزه‌های مختلف از جمله راه اندازی فروشگاه اینترنتی، راه اندازی رستوران ، راه‌اندازی کسب و کار های کوچک و متوسط و سازمانی،برندینگ، بازاریابی و فروش،رونق و توسعه کسب و کار در سطوح استانی، ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی را در کارنامه خود دارد.

از زمانی که یک ایده تجاری در ذهن کارآفرین شکل می‌گیرد تا راه اندازی شغل، رونق فروش و سپس توسعه ابعاد مختلف آن و تبلیغات با مشکلات و چالش‌های زیادی همراه است. از این رو، در شهر تبلیغات بر آن شدیم تا تمامی دغدغه‌ها و نیازهای ایده‌ پردازان، کارآفرینان، سرمایه‌ گذاران، صاحبان مشاغل و … را در غالب خدماتی متنوع و کامل ارائه نماییم.

 

نوشته های مرتبط
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت