
راهنمای استراتژی بازاریابی رویداد محور + نکات
راهنمای استراتژی بازاریابی رویداد محور + نکات مهم،بازاریابی رویدادی فرآیند توسعه یک کسب و کار، نمایش یا ارائه موضوعی برای ارتقای یک محصول، خدمات، هدف یا سازمان را توصیف می کند. که از تعامل حضوری برای ارتباط با مشتریان استفاده می کند. رویدادها می توانند به صورت آنلاین یا آفلاین رخ دهند. شما می توانید خودتان در یک رویداد شرکت کنید، حمایت مالی کنید یا میزبان باشید.
استراتژی های بازاریابی کسب و کار خود را برای فروشات به حداکثر برسانید، و از داده های رویداد برای تعامل با مشتری که با اهداف کسب و کار شما همسو است، استفاده کنید.
بازاریابی رویداد و هر آنچه که باید بدانید
بازاریابی رویداد می تواند به شما کمک کند مشتریان خود را جذب کنید و برند خود را مورد توجه همگان قرار دهید. مصرف کننده امروزی هر روز با طرح ها و تبلیغات بی شماری روبرو می شوند، بنابراین وقتی نوبت به اجرای یک رویداد می رسد، باید توجه خریداران را جلب کنید. در این مقاله به شما خواهیم اموخت، همه چیزهایی را که برای یک شروع نیاز دارید.
- چرا بازاریابی رویداد مهم است؟
- مزایای بازاریابی رویدادی؟
- مشکلات رایجی که بازاریابی رویداد می توانید حل کند؟
- انواع بازاریابی رویدادی؟
- چگونه تقاضا را به رویدادهای خود هدایت کنید؟
- ROI یک برنامه بازاریابی رویداد موفق؟
- چگونه برنامه بازاریابی رویداد خود را برنامه ریزی، اجرا و بهینه سازی کنید؟
بازاریابی رویدادی چیست؟
رویدادها می توانند به صورت آنلاین یا آفلاین انجام شوند. شما می توانید خودتان در یک رویداد شرکت کنید، حمایت مالی کنید یا میزبانی آن رویداد باشید. استفاده از رویدادها به عنوان یک کانال بازاریابی، به مشتریان بالقوه تعاملی منحصر به فرد و دست اول برای شرکت شما است و به آنها حس واقعی تمرکز، دیدگاه و شخصیت آن را می دهد.
مزایای بازاریابی رویدادی
بازاریابی رویداد می تواند به طرق مختلف برای کسب و کار شما مفید باشد.
- برند سازی کنید.
- ایده های جدید ایجاد کنید.
- ارزش برند خود را بالا ببرید.
- فرصت های جدید ایجاد کنید.
- یک محصول یا ویژگی خاص را تبلیغ کنید.
- تعامل، رضایت و حفظ مشتری را افزایش دهید.
- برنامه ریزی رویدادها همچنین می تواند به شرکا و حامیان مالی شما یک نقطه تعامل تاکتیکی و قابل بازگشت سرمایه باشد.
بازاریابی رویداد ایونت مارکتینگ چیست؟
از مزایای بازاریابی رویداد میتوان به موارد زیر اشاره کرد
- ایجاد تجربه : با امکان دسترسی به محصولات و خدمات، مشتریان میتوانند تجربه واقعی از برند و محصولات شما را داشته باشند.
- ایجاد ارتباط مستقیم : امکان برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان و پاسخ به سوالات و نیازهای مشتریان
- افزایش آگاهی : بازاریابی رویداد به شما امکان میدهد تا بر روی مزایا و ویژگیهای محصولات و خدمات خود تمرکز کنید و آگاهی مشتریان را درباره برندتان افزایش دهید.
- ایجاد ارتباط مشتریان با برند : این روش به شما امکان میدهد تا ارتباط پایداری با مشتریان برقرار کنید و آنها را مشتریان دائمی برندتان کنید.
- ترویج و فروش محصولات : بازاریابی رویداد به شما امکان میدهد تا محصولات و خدمات خود را به مستقیمیت بالا تبلیغ کنید و فروش را افزایش دهید.

بازاریابی رویداد Event Marketing یک روش قدرتمند و موثر
چرا رویداد ها در بازاریابی مهم هستند؟
پاسخ به این سؤال هدف اصلی شما از بازاریابی رویداد را مشخص می کند. شناخت درست این هدف است که موفقیت یا شکست فرآیند بازاریابی در این رویداد که همان ایونت مارکتینگ است را مشخص می کند. پاسخ این سوال معیاری است که کیفیت یک رویداد بر اساس آن اندازه گیری می شود. این عامل تعیین کننده ای است که به برقراری ارتباط و تعیین استراتژی بازاریابی کمک می کند. در حقیقت باید سوال های بهتر و دقیق تری بپرسید تا بتوانید استراتژی ایونت مارکتینگ بهتری طراحی کنید.
استراتژی لازم برای بازاریابی رویداد Event Marketing
بازاریابی رویداد های آنلاین در عصر مدرن رایج تر نوع از ایونت مارکتینگ ها محسوب می شوند. این رویدادها به کسب و کارها اجازه می دهد تا به میلیون ها نفر از نقاط مختلف به انها دسترسی پیدا کنند. یک رویداد آنلاین به اندازه یک رویداد واقعی برای برنامه ریزی، تبلیغ و میزبانی اهمیت دارد. با این حال، استراتژی های بازاریابی خاصی برای ان وجود دارد که تضمین می کند کمپین آنلاین شما در تمام موارد عملکرد درستی داشته باشد. نحوه تبلیغ رویدادهای آنلاین ثبت نام، مشارکت و تنظیم شرکت کنندگان است.
مهندس رضا دهنو خلجی مدرس دوره های مدیریت حرفه ای کسب و کار مدیر عامل هلدینگ شهر جاب
دپارتمان رویداد و همایش گروه شهرجاب با مدیریت مهندس رضا خلجی افتخار دارد که در طی سال های فعالیت خود نسبت به برگزاری همایش ها، سمینارها، دوره های آموزشی و کارگاههای تخصصی با سازمان ها و نهاد های دولتی و خصوصی از جمله شهرداری ها و شوراهای اسلامی سراسر کشور و همچنین با برندهای تجاری مختلف و بهره مندی از مجرب ترین و شناخته شده ترین اساتید حوزه های آموزشی، همکاری های مثمر ثمری را انجام داده است. برگزاری بیش از ۲۵۰ همایش و سمینار در شهرهای مختلف ایران از جمله کیش، اصفهان، شیراز، تبریز،مشهد، قشم، رشت و … و همچنین برگزاری بیش از ۵۰ وبینار تخصصی بخشی از فعالیت های این دپارتمان می باشد.